Nejoblíbenější aktivity do asynchronní výuky

“Je to bufetový stůl, můžu si zobnout to co chci a to co mi chutná a netrápit se, že mi něco nejde." Zorka, studentka španělštiny. A to přesně chcete, motivované, samostatné a spokojené studenty.

Nejoblíbenější aktivity do asynchronní výuky

Ivana a Vero toho o asynchronní výuce ví hodně. Vlastně od A-Z. Nechte se inspirovat těmi nejoblíbenějšími aktivitami do tohoto stylu výuky od dvou lektorek španělštiny, které asynchronně velmi úspěšně provázejí studenty v individuálních i skupinových kurzech Španělštiny do plavek.

Asynchronní výuka jazyků probíhá nezávisle na místě a čase

Vrhnete v ní své studenty do řízeného samostudia, ušetří tak čas na vyhledávání zdrojů, dostanou laskavou zpětnou vazbu a třeba si i uvaří paellu podle originálního receptu. Materiálů, metod a zdrojů ke studiu cizích jazyků je v dnešní době mnoho. Možná až příliš pro člověka, který se chce začít zlepšovat a neprokrastinovat či se neztratit. A tak jste tu vy, lektoři jazyků. Nechte si své studenty vybírat, překvapujte je a buďte osobní.

Když lektor předvybere aktivity a student má možnost si vybrat již z omezeného množství, je to skvělé. Posíláme vám 3 tipy, v každém z nich si najdete desítky možností a kupu inspirace. A na konci článku 39 minutový rozhovor ve kterém vše uvidíte velmi prakticky. Mrkněte na něj.

Bufet - mít na výběr

“Je to bufetový stůl, můžu si zobnout to co chci a to co mi chutná a netrápit se, že mi něco nejde." Zorka

gramatika, slovní zásoba, poslech, reálie. Z toho všeho si student může vybírat...


2. Překvapení - tipy na aktivity

"Opravdu jsem si kurz užila a těšila se každý týden na nové úkoly a co nového na mne v následujících dne čeká." Barča

Když jako student tušíte, co přijde a že vše má stále stejný systém a řád, časem se začnete nudit a mozek trochu poleví v činnosti. Když lektor na každý týden přichystá jedno překvapení, student se bude těšit a bude zvědavý.

10 Překvapení - 10 minitipů

  • Zavolat studentovi v daný čas
  • Koupit si potravinu pocházející ze země jazyka
  • Poslat studentovi dáreček či pohled
  • Nechat studenta nahrávat mini voice messeges každý den
  • Naučit studenta novou aplikaci
  • Poslat studentovi k popsaní jeho vlastní fotky stažené z jeho sociálních sítí
  • Vybrat téma studentovi na míru
  • Ukázat novou metodu učení jazyka
  • Doporučit studentovi kulturní akci
  • Nechat studenta vypracovat překlad

3. Buďte osobní - nechte studenta se osmělit

Osobní sdílení motivuje studenty, aby se více otevřeli. Můžete se zasmát nad fotkami z dětství, inspirovat se rychlou večeří, ale třeba čímkoliv jiným.

Sdílení umí stmelit lektora se studenty. Sdílení reálných materiálů napomáhá skutečnosti, že často nejdříve mluvíme v cizím jazyce sami o sobě, takže se student rychleji osmělí.

Audiozprávy na WA, zasílání krátkých videí během dne, sdílení aktuálních fotek... Nechte si své studenty vybírat, překvapujte je a buďte osobní.

Ivana za mlada
Vero jako dvouletá s dortem

Online jazykovým trenérem za měsíc - srpen 23

V kurzu se naučíme, jak asynchronní výuku vést, jak tvořit plán, jak tuto službu nabízet a propagovat, jaké aktivity studentům posílat, apod

V našich letních kurzech samozřejmě nezapomínáme ani na vás, jazykové lektory! Ještě pořád se můžete vmáčknout do naší skupiny jazykových lektorů, co se s námi celý srpen bude učit, jak být skvělý jazykový “trenér”, profík na asynchronní výuku.

Celý kurz byl přehledný a dobře strukturovaný, líbilo se mi, že jsme si asynchronní výuku samy vyzkoušely jako studentky. Kromě pravidelných Zoom setkání, která byla extrémně přínosná, jsme se setkávaly na pravidelných streamech s neobyčejnými lidmi, kteří jsou experti ve svém oboru, a to nejen v učení, takže celý kurz měl obrovský přesah do všech možných odvětví spojenými s učením na volné noze. Navíc jsme od holek dostávaly neskutečnou podporu v tom, co chceme dělat, dostávaly jsme cenné rady a holky nám pomohly naše projekty dotáhnout do realizovatelné podoby. Prostě pecka! Monča Drozdová

Rozhovor s Vero Čadovou

Za 39 minut se dozvíte mnoho konkrétních tipů, které můžete je rovnou použít i pro vaše studenty. Dozvíte se, co nejčastěji studenti chválí ve zpětné vazbě, jací studenti asynchronní výuku vyhledávají a co by si přáli mít třeba jinak.


Které aktivity mají vaši studenti v asynchronní výuce nejraději? Dejte nám vědět.