3 rady pro tvorbu letního skupinového kurzu
Jsou přeci prázdniny! Tak to nepřepalte, ani vy a ani vaši studenti. Zakomponujte nenáročné aktivity, opakování a srandičky a zvolte kratší lekce i krátkou délku kurzu. Víte, že váš kurz může trvat třeba i jen 2 týdny?
Několik z vás v červnu využilo našich individuálních konzultací a konzultovalo s námi právě spuštění letních skupinových kurzů. Otázky na konzultacích padají různé, ale vlastně se často opakují: Jak kurz spravovat technicky? Jak ho nacenit? Jak ho propagovat?
Technika, cenotvorba a marketing jsou kapitoly samy o sobě. Co bychom ale s vámi chtěly dnes sdílet, je něco jiného, na co při konzultacích narážíme. Je to samotná forma kurzu a jeho obsah. Jeví se to jako to nejjednodušší, ale často je kámen úrazu právě tam.
Proto bychom v vámi chtěly sdílet 3 rady k samotné tvorbě takového kurzu. I přesto, že už třeba máte svůj kurz předchystaný a za chvíli začíná, tak na naše rady myslete i v průběhu kurzu.
3 rady pro tvorbu letního skupinového kurzu
Nepřehlťte své studenty. Jsou přece prázdniny!
V létě má možná spousta studentů míň práce a víc času, ale u počítače chce vysedávat málokdo. Všichni jsou přehřátí z vedra a učení je náročnější. Myslete tedy na to, že obsah vašich letních kurzů by měl být odlehčený. Zakomponujte nenáročné aktivity, opakování a srandičky a zvolte kratší lekce i krátkou délku kurzu. Víte, že váš kurz může trvat třeba i jen 2 týdny?
Udělejte to tematické.
V létě skvěle funguje téma cestování a přípravy na dovolených. Můžete zvolit ale i jiné téma! Co takhle čtenářský kroužek? Vždyť všichni na pláži a u bazénu čtou. Nebo zkuste vytvořit kurz ve vašem cílovém jazyce na něco jiného, co umíte - hrát na kytaru, vařit, cvičit jógu nebo plést ponožky. Témata vašeho kurzu můžou být různá - hudební festivaly, nejšílenější zážitek z dovolené, co si zabalit... Buďte kreativní.
Dejte studentům svobodu připojit se odkudkoli.
Nejčastější dotaz od potenciálních zájemců o letní kurz je: “Já zrovna v tu dobu budu na dovolené. Můžu se připojit odtamtud nebo se pak podívat na záznam?” Umožněte jim to. Veďte online lekce tak, aby se na ně mohli studenti připojit odkudkoli, i z mobilu, třeba na pláži a i když přijde později. Nechtějte po nich náročnou techniku. Sáhněte po minimalistických konverzačních aktivitách a při jejich sdílení myslete i na ty, kteří na to koukají na malém mobilu.