Apríííl! 6 tipů na bláznivé aktivity (nejen) na začátek dubna
“Já už se z toho všeho asi zblázním,” řekl si nejeden jazykový lektor včetně nás dvou. A víte co? První dubnový týden klidně můžete (a nejen tehdy). Vneste trochu bláznivosti i do vašich lekcí a udělejte je vašim studentům trochu odlehčenější. Vyzkoušejte některý z následujících tipů.

“Já už se z toho všeho asi zblázním,” řekl si nejeden jazykový lektor včetně nás dvou. A víte co? První dubnový týden klidně můžete (a nejen tehdy).
Vneste trochu té bláznivosti i do vašich lekcí a udělejte je vašim studentům trochu odlehčenější. Gramatika tenhle týden počká a uvidíte, jak se vašim studentům rozšíří slovní zásoba, když popustí uzdu svojí fantazii.
6 tipů na trochu bláznivé aktivity do lekcí
1) Pravda nebo lež? 🤔
Nechte studenta vymyslet 2 pravdy a 1 lež o sobě a svém životě. Pak můžete hádat, co je pravda a co výmysl. Nebo si role klidně prohoďte - jedná se o ideální icebreaker aktivitu na začátek hodiny. Body navíc za bláznivé nápady.Tak schválně, jak dobře znáte Digitální lektory?
Uhádnete, která z vět je “fejk”?
- Když jsme pořádaly jedno z prvních školení pro lektory v rámci projektu D_L, jedna účastnice přišla osobně do našeho kanclu. Nepochopila, že je to online!
- Ivana měla na pracovním stole sluchátka a chleba se sýrem. Do čeho myslíte, že si kousla? No jasně, že do sluchátek.
- Během jedné Hančiny online lekce její kocour Smrček řádil tak zběsile, že jí skočil na pracovní stůl a shodil na zem počítač.
- Ivana poslala paní prodavačku v Kauflandu “do prdele”, zatímco si myslela, že si to myslí jen v duchu.
- Hanka si zlomila při lyžování klíční kost tak, že vletěla přímo do stanu horské služby.
Jaká historka není pravdivá? Napište nám své tipy do odpovědi na mail info@digitalnilektori.cz 😄
2) Fake news 📰
Víte, že na této stránce můžete vytvořit vlastní, reálně vypadající novinový výstřižek? Překvapte studenty s bláznivým, i když reálným článkem, nebo je nechte vymýšlet vlastní. Co z toho bude pak pravda? Napálí někoho? Pamatujete třeba na náš příspěvek před 2 lety, když jsme spouštěly členskou sekci?

3) Zvířátkový hoax 🐭
Francouzštináři a angličtináři, tohle si zamilujete! Dvě skvělé hry, které můžete hrát se svými studenty. V té první si tvoříte vlastní podivuhodná zvířátka, v druhé hádáte, zda se jedná o hoax nebo pravdu.
4) Ty nejlepší hoaxy a fórky 🤣
Najděte si na internetu pár zábavných hoaxů z vašich cílových zemí. Stačí zadat v Googlu “the best April Fools' Day hoaxes” nebo něco podobného. Studenti se u toho vždycky dobře nasmějí.
Hanka má svou sbírku oblíbených hoaxů v prezentaci. Obrázky, příspěvky i jedno video najdete tady.
5) Apríl ve světě 🌍
Jak se Apríl liší v jednotlivých zemích? Co je považováno za žertík a co už je přes čáru? Mají vaši studenti vlastní tradice na apríl nebo už někdy někomu sedli na lep? Třeba Francouzi říkají aprílu “le poisson d’avril” (dubnová ryba), protože typickým aprílovským žertíkem je lepit papírové ryby někomu na záda, aniž by o tom věděl. Haha, strašná sranda.
Jo a mimochodem v mnoha zemích žádný apríl 1.dubna není, třeba ve Španělsku se tento podobný den koná 28. prosince na Den neviňátek (trochu morbidní, nemyslíte?). Jak to má váš jazyk?
6) Storytelling se smajlíky😍🥹🙃
Dejte studentům sadu emoji. Jejich úkolem bude vymyslet vlastní příběh - čím bláznivější a neuvěřitelnější, tím lepší. Využijte třeba naši aktivitu Emojis (č.18) z našeho Improvizačního balíčku. Diskutujte a hrajte si. Podobně můžete využít i oblíbené Storycubes. Nebo si vyrobte vlastní příběhy, třeba s pomocí ChatuGPT, ten umí hezky používat smajlíky.
!TIP! My moc rády využíváme aplikaci Emojis přímo v Canvě. Dají se tam jednoduše vkládat smajlíci do prezentací. Uměli byste v cizím jazyce povyprávět, co se stalo Hance v těchto 3 případech?